Η καθημερινή ανάγνωση ενός κειμένου που ήδη έχουν διαβάσει τα παιδιά πολλές φορές στο σπίτι τους καταντά βαρετή για τους μαθητές και αδιάφορη. Καιρός να εντάξουμε λοιπόν νέους πιο ενδιαφέροντες και πιο παιχνιδιάρικους τρόπους να εξασκηθούν στην ανάγνωση!

Το «ΜΠΑΜ!» είναι ένα παιχνίδι για την τάξη (και για το σπίτι, γιατί όχι;) που φτιάχνεται πανεύκολα και γρήγορα και αρέσει πολύ στα παιδιά!

Για να το φτιάξετε κι εσείς θα χρειαστείτε:

  • Γλωσσοπίεστρα χρωματιστά
  • Ένα κυλινδρικό κουτί ή και άλλο κουτί με ύψος σχεδόν όσο τα γλωσσοπίεστρα
  • Χαρτί χρώματος της επιλογής μας για να ομορφύνουμε το κουτί
  • Κόλλα υγρή για να κολλήσουμε το χαρτί πάνω στο κουτί
  • Μαύρο λεπτό μαρκαδοράκι

Στα γλωσσοπίεστρα, χρησιμοποιώντας το μαρκαδοράκι, γράφουμε λέξεις (που είναι στα πλαίσια των γνώσεων των μαθητών μας ) από τη μία πλευρά και στην πίσω πλευρά (στο ίδιο σημείο, αλλά από πίσω ακριβώς) γράφουμε μία συλλαβή. Σε μερικά γλωσσοπίεστρα γράφουμε μόνο τη λέξη «ΜΠΑΜ!» στην άκρη του γλωσσοπίεστρου και στις δυο πλευρές και πάλι.

Ντύνουμε το κυλινδρικό κουτί μας με χαρτί της επιλογής μας, εγώ στην εικόνα έχω χρησιμοποιήσει απλό κόκκινο Α4 και κίτρινο Α4 να κάνει μια ωραια αντίθεση και το κόλλησα γύρω από το κουτί με κόλλα υγρή. Τοποθετούμε όλα τα γλωσσοπίεστρα μέσα και το παιχνίδι αρχίζει!

Ξεκινώντας ο πρώτος παίκτης τραβάει ένα γλωσσοπίεστρο και πρέπει να διαβάσει τη λέξη που γράφει πάνω του. Αν δεν μπορεί τη λέξη τότε έχει δεύτερη ευκαιρία να διαβάσει τη συλλαβή. Αν διαβάσει ένα από τα δυο κερδίζει πόντο και κρατάει το γλωσσοπίεστρο. Αν δε διαβάσει τίποτα από τα δύο το επιστρέφει ξανά στο κουτί χωρίς πόντο.

Σε περίπτωση που ένας παίκτης τραβήξει τη λέξη «ΜΠΑΜ!» τότε υποχρεούται να επιστρέψει όλους τους πόντους/γλωσσοπίεστρα που έχει ως τώρα ξανά μέσα στο κουτί. Αν κάποιος δεν έχει κανέναν πόντο ή παίζει πρώτο γύρο και τραβήξει «ΜΠΑΜ!» τότε χάνει τη σειρά του και συνεχίζει ο επόμενος παίκτης.

Νικητής αυτό που θα έχει στο τέλος του παιχνιδιού τους περισσότερους πόντους/γλωσσοπίεστρα.

Σημειώσεις:
  • Όταν το παιχνίδι παίζεται στην τάξη, λόγω, έλλειψης χρόνου, μπορούμε να ορίσουμε στους πόσους γύρους τελειώνει ή πόση ώρα θα διαρκέσει ώστε να βγει νικητής ή και νικητές με ισοπαλία.
  • Αν θέλουμε να το δυσκολέψουμε, παραλείπουμε τη συλλαβή στο πίσω μέρος ή γράφουμε και δεύτερη λέξη στο πίσω μέρος. Εδώ επέλεξα τη συλλαβή γιατί στην πρώτη τάξη μπορεί να διευκολύνει κάποια παιδάκια με δυσκολίες στην ανάγνωση ώστε να πάρουν κι αυτά πόντο στο παιχνίδι.

Εμείς το δοκιμάσαμε και το διασκεδάσαμε!!! Εσείς;;;;;;;